Versterken van leiderschap in de zorg
Movimento heeft op het moment dat wij met hen in zee gingen een sterke en onderscheidende positie veroverd in de werving en selectie van toezicht, bestuur en hoger management voor de zorgsector. De oprichters hadden – en hebben – een sterke drive om veranderingen in de zorgsector tot stand te brengen, om te beginnen door de ontwikkeling van nieuw, ander en beter leiderschap.
Als de transitie in de zorg haar intrede doet krijgen klanten te maken met bezuinigingen en dat merken ze; ook bij Movimento als leverancier beginnen zaken wat stroever te lopen. Tijd voor reflectie.Een adviseur met kennis van de sector kreeg opdracht om het imago te onderzoeken. Een strategisch adviseur faciliteerde de interne dialoog – met alle medewerkers. De conclusie was dat het hogere doel, versterken van leiderschap in de zorg, nog te weinig werd herkend door klanten. En intern konden de zaken wel iets meer structuur gebruiken.
Het team raakte er van overtuigd dat versterken van leiderschap in de zorg het gezamenlijke kompas was en de grondslag voor het gewenste imago. De twijfel werd omgezet in concrete acties, gericht op versterking van het imago, de eigen organisatie en de werkprocessen.